måndag 12 januari 2009

Utmaning 9

Nu har hon tänkt vi ska skriva om vita ting, har suttit här i en timme och tänkt på vad som är det vitaste som finns kan vara.
Men nu föll polletten ner, det måst vara mitt samvete, för så vitt som det är, så kommer Sankte Per att bli bländad den dag när han tittar ner i mitt samvete.
Snö är ju också vitt i bästa fall men det är kallare än mitt samvete.
Gammaldags underkläder var vita men obekvämare än mitt samvete.
Vita lakan har nuförtiden bara på sjukhus och där blir dom oftast inte vita så länge som mitt samvete.
Tänder är i bästa fall vita, det vill säga efter en blekning eller på ett spädbarn, alltså inte som mitt samvete.
Nu kom jag på vad som är det vitaste av allt, jo en vit lögn som den här historian om mitt samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar