torsdag 8 januari 2009

Utmaning 3

Här är den nya Logan för en känd elektronik jätte ja ni vet säkert vilken. Jag kan tyvärr inte tala om företagets namn för att min tunga är fast naglad av ett tystnadslöfte. Som ni säkert har räknat ut så har jag haft en del att göra med tillkomsten av denna logga. Tanken bakom Logan är att få folk (eventuella kunder) tro att dom är ett företag som bry sej om kunderna och ger en servis som ingen annan i konkurrent kan mäta sej med. Som oftast så är det sorliga i hela den här historien sanningen. Pengarna som var budgeterade för denna nya giv räckte bara till logga och reklam kampanjen för att visa denna fantastiska logga för svenska folket. Så det är precis som förut när du kommer hem med din nyinköpta dator och packar upp den, så funkar den inte. Vad göra, jag brukar börja med att gräva i pappren som följde med prylen, det brukar oftast bara var nåt som höjer blodtrycket än mer. Men Heureka där på kvittot står det telefonnummer till supporten, som man kan ringa för hjälp. Gör inte detta för efter att suttit i telefonkö i en halvtimme, får man prata med en expert som har betalt per antal samtal han lycka ta på sitt pass. Han är bara intresserad av att du skall lägga på luren, så att han kan ta nästa samtal och därmed tjäna mer pengar.
Nej gör följande istället
1, Knaka med knogarna på datorn eller vad det än är för pryl ni köpt lite ovan på, lite på sidorna, lite på undersidan, lite på fram och baksidan om det inte hjälper så upprepa proceduren men istället för att knaka så slå med knytnäven. I yttersta nödfall så kan en välriktad spark ficksa även dom svåraste problem.
2, Ofta kan man få igång divers apparater med att svära och banna i gång dom, ställ dej en meter från objektet i fråga, svär och banna på apparaten med högre och höger röst, denna metod får ej blandas ihop med gråta i gång metoden vilket är en desperat sista åtgärd.
3, Upprepa metod 1 och 2 tills apparaten går i gång,
4, Ta på dej tomtemasken och fråga någon granne om hjälp, i bästa fall känner han inte i gen dej.

Hoppas du har hjälp av mina råd.
Serviceansvarig på avpå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar