tisdag 3 februari 2009

utmaning 16

1. Min Dotter
2. Min Dotter
3. Min Dotter
4. Min Dotter
5. Min Dotter
6. Min Dotter
7. Min Dotter
8. Min Dotter
9. Min Dotter
10. Min Dotter

Hon kom till värden för tidigt. Dom var dom hemskaste veckorna i mitt liv, när jag äntligen skulle bli pappa, ovissheten om hur det skulle gå. Jag pendlade mellan ett lyckorus och total nedstämdhet. Jag hade enormt stora förhoppningar på den här stunden, nu blev allt så hemskt uppskruvat. Hade en dotter på neonatal avdelningen och min kvinna på intensiven däremellan sprang jag hela dagen. Först på kvällen upptäckte jag att jag var i strumplästen. Allt gick bra nu är hon en fantastisk tonåring som jag älskar över allt på denna jord.

3 kommentarer:

  1. Det var en vacker pappaberättelse. Att födas ur smärta undgår ingen och att vara den som står bredvid är en kamp med maktlösheten.Tack för att du delar!

    SvaraRadera
  2. Vart har du tagit vägen Panchopper? Jag ser dig inte på puffen?
    säkert är du på en lång solsemaster i skrivnandets tecken som kommer att utmynna i triumferande glädjefyllda texter.
    'vi höres
    skimmer
    http://skimmervillbaravaraifred.blogspot.com/

    SvaraRadera