tisdag 3 februari 2009

Utmanig 15

På väg till flyget, bråttom som fan på grund av en strulPelle. Sen hade jag som vanligt glömt på kupébelysningen, fik djävlas en stund med startkablar, för att få i gång bilen. Självklart hade jag glömt tanka och det tog en djävla massa tid. Sitter och tänker samtidigt som jag susar fram i alldeles för hög hastighet. Varför kunde han inte vänta med det eller var det bara för att djävlas med mej. Han har alltid varit omöjlig och tjorvig. Han njuter av att sälla andra mot väggen, för att testa om man exploderar. En vacker dag kommer han att testa fel person. Tankarna avbryts abrupt av en snut som står på vägen och viftar med en stoppspade. Fan och hans mostrar vad kunde man ha väntat sej? Stannar och vevar ner rutan. ”Det gick vist lite fort här” säger snuten.
”Ja lite” svarar jag. Efter det sedvanliga förmanings talet så, åker jag därifrån med en böteslapp på 2500 kronor.
Nu är humöret på topp kommer till parkeringen. Undrar varför det alltid är för lite platser? Efter att kört runt hittar jag en plats, beslutar för att backa in i den, kör därför förbi den. När jag vänder på skalen för backningen, så ser jag en bil som svänger in i min plats. Jag rusar ut skriker och svär. Fram ur bilen kommer en äldre man som ber mej dra åt helvete, samtidigt som han går sin väg . Då brister allt inom mej, rusar efter han för att döda han nästa sekund ligger jag på mage och fattar inte vad som hänt. När jag kommer till sans, ser jag att jag snubblat på skosnören. Som inte fans tid till att knyta när jag åkte hemifrån. Han med planet efter en massa strul med säkerhetskontrollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar